Karta Trip 2016

Lördagen den 7 maj

En hel del moln. Ganska svag vind. 19 grader.
SMHI spår: Växlande molnighet med regnskurar. Regn till kvällen. 19 grader mitt på dagen.

Efter frukosten tog vi en buss och gjorde en rundtur på Sicilien.
Turen gick först utmed den östra kusten där vi gjorde ett stopp för fotografering och en titt på en badort. Sedan fortsatte vi ett stycke österut innan vi svängde västerut där vi till slut hamnade mitt i Palermos centrum. Fortsatte sedan med en långsam rundtur i de centrala delarna innan vi blev avsläppta och med vår guide strosade runt en god stund innan vi återigen bordade bussen för "hemfärd" till hotellet där vi fick en ledig eftermiddag.
Ingrid och jag strosade runt i närområdet några timmar innan vi tog en drink i baren. Vi njöt denna i lugn och ro på altanen och tittade på ett stackars brudpar som släpades runt i parken för fotografering.
Då drinkarna var slut gick vi till matsalen för att äta middag, men kyparen sa att alla bord var upptagna.
Bakom oss i kön var ett par av våra vänner på Ian:s tur. De hade bokat ett bord för två men fått ett fyrmansbord och de erbjöd oss plats där.
Vilket blev mycket lyckat. Dels var maten vi åt mycket god och dessutom blev samtalen över bordet mycket lyckade. Denna middag höll på att aldrig ta slut . . .
Men till slut var det ändå dags att dra sig tillbaka och gå till kojs.

Från morgonpromenaden

Klättrande hus
"Klättrande hus"

Märkliga träd utmed vägen
"Märkliga träd utmed vägen"